ASM Rehberi
ASM ye Gelirken
Aile Sağlığı Merkezimize gelirken yanınızda T.C kimlik numarasının yazılı olduğu nüfus cüzdanınızı , ehliyetinizi veya özel sigorta kartınızı mutlaka getiriniz. Bu istenilen belgeler Aile Sağlığı Merkezimize geldiğinizde yapılacak olan muayene veya tetkik – tahlil işlemlerinde herhangi bir yanlışlığa sebebiyet verilmemesi için gerekmektedir. Tedavinizin eksiksiz sağlanabilmesi için evde kullandığınız ilaçlarınızı veya ilaç isimlerini yanınızda getirmeyi unutmayınız. Reçeteli ilaçlarınızın yanı sıra kullandığınız vitaminler, aspirin ve bitki tedavilerini de getirmeyi, hekiminiz talep ettiyse, ilgili röntgen, tetkik sonuçları ya da raporlarınızı da mutlaka beraberinizde bulundurmanızda fayda olacaktır.
Tetkik İşlemleri
Hasta Hakları
HASTA HAKLARI VE SORUMLUKLARI NELERDİR?
HASTA VE YAKINLARININ HAKLARI
Kurumumuz size aşağıda açıklanan haklarınızı sağlamaktadır. Sağlık görevlileri ve diğer çalışanlarımız, haklarınızın bilincinde olup size saygıyla hizmet sunar.
HAKLARINIZ
Kurumumuzda size mümkün olan en iyi tedavi ve hizmet verilmektedir. Burada hasta olarak siz;
1. Hizmetten genel olarak faydalanma
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2. Bilgilendirme ve bilgi isteme
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3. Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4. Mahremiyet
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5. Reddetme, durdurma ve rıza
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6. Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.
7. Dini vecibeleri yerine getirebilme
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8. İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9. Ziyaret ve refakatçi bulundurma
Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10. Müracaat, şikayet ve dava hakkı
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
HASTA VE YAKINLARININ SORUMLULUKLARI
Kurumumuzda en iyi hizmeti alabilmek için siz ve yakınlarınız, haklarınız kadar sorumluluklarınız olduğunu da bilmelisiniz
SORUMLULUKLARINIZ
1. Genel Sorumluluklar
– Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
– Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
– Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal Güvenlik Durumu
– Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
– Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
– Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4. Hastane Kurallarına Uyma
– Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.Hasta Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
– Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
– Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
– Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
– Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
– Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
– Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
– Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
– Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
Hizmet Standartları
AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Hekim Seçme (İlk Kayıt) |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
1 HAFTA |
2 |
Hekim Seçme (Hekim Değiştirme) |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı, Aile Hekimi Tercih Formu , dilekçe |
1 HAFTA |
3 |
Poliklinik Muayene |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
4 |
Misafir Hasta Muayenesi |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
5 |
Sağlık Kurumuna Sevk |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
6 |
Küçük Cerrahi Müdehale |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
7 |
Tek Hekim Raporu |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı, dilekçe, 2 adet fotoğraf |
AYNI GÜN |
8 |
Basit Laboratuar Tetkikleri |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
3 GÜN |
9 |
Detaylı Laboratuvar Tetkikleri |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
YOK |
10 |
Adli İşlemler (Otopsi v.b.) |
– |
YOK |
11 |
İzlemler (Bebek, Çocuk, Kadın) |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
12 |
Gezici ve Yerinde Bakım Sağlık Hizmetleri |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
YOK |
13 |
Ev Ziyareti |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
1 HAFTA |
14 |
Evde Bakım Hizmetleri |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
YOK |
15 |
Bağışıklama Faaliyetleri |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
16 |
Aile Planlaması Hizmetleri |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
AYNI GÜN |
17 |
Eğitimler (Örn: Halk Sağlığı Eğitimleri) |
– |
1 HAFTA |
18 |
Sürekli İlaç Kullanım Raporu (AH Uzmanı) |
T.C.Kimlik Numaralı Nüfus Cüzdanı |
YOK |
Hizmet Politikamız
Kaliteli ,standart üstü ve insan faktörünü ön planda tutan anlayışla hizmet vermeyi amaç edinmiş olan Aile Sağlığı Merkezimize, sizler için hergün yeniden enerji toplayarak yaşamak için yaşatma ideali ile sizleri beklemekteyiz.